REGULAMINY
- GŁÓWNA
- REGULAMINY
Wszystkie zasady w jednym miejscu
Poznaj regulaminy wydarzeń
Poniżej przedstawiamy regulaminy wydarzeń wchodzących w skład Festiwalu Moja Pszczyna: Talenty i Pasje
REGULAMIN ORGANIZACJI I UCZESTNICTWA W IMPREZACH PLENEROWYCH ORGANIZOWANYCH PRZEZ PSZCZYŃSKIE CENTRUM KULTURY
Informacje ogólne
- Organizatorem imprez plenerowych (dalej „Imprezy”) jest Pszczyńskie Centrum Kultury z siedzibą w Pszczynie (43-200), ul. Piastowska 1; tel. +48 32 210 45 51, e-mail: seretariat@pckul.pl, strona internetowa: pckul.pl, www.facebook.com/pckulpszczyna/.
- Uczestnictwo w Imprezach oznacza akceptację i przestrzeganie przez uczestnika zapisów niniejszego Regulaminu.
- Uczestnicy Imprez obowiązani są do respektowania próśb i poleceń pracowników oraz służb porządkowych Organizatora Imprez, związanych z prawidłowym przeprowadzeniem Imprezy i przestrzeganiem zapisów niniejszego Regulaminu.
Wytyczne dla uczestników
- Imprezy odbywają się na terenie wyznaczonym przez Organizatora taśmą ostrzegawczą lub płotkami zabezpieczającymi.
- Wejście na teren Imprezy odbywa się wyłącznie poprzez wyraźnie wyznaczone przez Organizatora wejście dla publiczności.
- Korzystanie z wyznaczonych toalet jest możliwe pojedynczo.
- Po zakończeniu wydarzenia prosimy uczestników o opuszczanie terenu z zachowaniem ostrożności.
- Zabrania się wnoszenia na teren Imprezy oraz posiadania w jej trakcie wyrobów pirotechnicznych, materiałów pożarowo niebezpiecznych, ostrych narzędzi, napojów alkoholowych (nie pochodzących ze sprzedaży w punktach wyznaczonych na terenie imprezy) oraz środków odurzających.
- Zabrania się śmiecenia, używania otwartego ognia oraz zakłócania przebiegu Imprezy poprzez niestosowne i wulgarne zachowanie.
- Organizator lub osoby reprezentujące Organizatora, w przypadku niestosownego zachowania, mają prawo do wyprowadzenia takiej osoby poza teren imprezy.
Zasady bezpieczeństwa
- Organizator zapewnia bezpieczeństwo osobom obecnym na imprezie oraz porządek podczas jej trwania, poprzez :
- oznakowane służby porządkowe i informacyjne - jednolity ubiór koloru czarnego (kamizelki koloru żółtego z logo firmy napisami SŁUŻBA INFORMACYJNA , SŁUŻBA PORZĄDKOWA ), identyfikator,
- zapewnia zaplecze higieniczno – sanitarne.
- Służby informacyjne są obowiązane do :
- informowania o udogodnieniach oraz wymogach bezpieczeństwa określonych przez Organizatora,
- nadzorowanie bezpiecznego wejścia i wyjścia osób uczestniczących w imprezie,
- niezwłocznego reagowania na incydenty i zagrożenia oraz podejmowanie niezbędnych działań zaradczych, w szczególności poprzez informowanie o nich służb porządkowych.
- pilnowania przestrzegania postanowień Regulaminu imprezy,
- reagowanie na skargi składane przez osoby uczestniczące w imprezie.
- Zgodnie z treścią art.22 us. l ustawy Służby Porządkowe mają następujące obowiązki :
- odmówić wstępu na imprezę: osobie znajdującej się pod widocznym wpływem alkoholu, środków odurzających, psychotropowych lub innych podobnie działających środków; osobie posiadającej broń lub inne przedmioty, materiały, wyroby, napoje alkoholowe, środki lub substancje, o których mowa w art.8 ust.2 ustawy; osobie zachowującej się agresywnie, prowokacyjnie albo w inny sposób stwarzającej zagrożenie dla bezpieczeństwa lub porządku publicznego,
- usunąć z miejsca przeprowadzania imprezy osoby, które swoim zachowaniem zakłócają porządek publiczny lub zachowują się niezgodnie z regulaminem imprezy,
- pracownik służby porządkowej i informacyjnej może w określonych warunkach stosować środki przymusu w postaci chwytów obezwładniających oraz podobnych technik w przypadku zagrożenia dóbr powierzonych ochronie lub odparcia ataku na członka służby porządkowej, służby informacyjnej lub inną osobę,
- wszystkie te czynności powinny być wykonane przez pracowników obu służb w sposób zapewniający poszanowanie godności ludzkiej oraz innych dóbr osobistych osoby, w stosunku do której zostały podjęte.
- Za bezpieczeństwo oraz wszelkie szkody wyrządzone podczas imprezy przez dzieci uczestniczące w Imprezie odpowiadają rodzice bądź opiekunowie.
Pozostałe informacje
- Ze względu na możliwe niekorzystne warunki pogodowe Organizator zastrzega sobie możliwość odwołania Imprezy lub przeniesienie Imprezy na inny termin.
- Informacje o zmianie miejsca Imprezy, a także o zmianie terminu lub odwołaniu Imprezy każdorazowo opublikowane będą na stronach: pckul.pl oraz www.facebook.com/pckulpszczyna/.
- W przypadku zagrożenia bezpieczeństwa Imprezy należy bezwzględnie podporządkować się poleceniom osób kierujących ewakuacją.
- Do prowadzenia działalności handlowej na terenie imprezy są uprawione jedynie osoby/podmioty posiadające zgodę Organizatora.
- Działalność handlowa może być prowadzona tylko w wyznaczonych miejscach.
- Właściciele stoisk handlowych i gastronomicznych ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe użytkowanie, sprawność i bezpieczeństwo zainstalowanego sprzętu i wszelkich urządzeń podczas imprezy, stosując się do postanowienia Regulaminu, a w szczególności do zakazu sprzedaży alkoholu do lat 18 oraz przestrzegania godzin zakończenia prowadzenia działalności.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym Regulaminie, przy założeniu jednak, że aktualna wersja Regulaminu zamieszczona jest na stronie: pckul.pl
FESTIWAL MOJA PSZCZYNA. TALENTY I PASJE
REGULAMIN KONKURSU „CZAR MŁODYCH PAR”, który odbędzie się 20 sierpnia 2022 roku na Rynku w Pszczynie
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Organizatorem Konkursu jest Pszczyńskie Centrum Kultury z siedzibą w Pszczynie (43-200) przy ul. Piastowskiej 1 oraz Urząd Miejski w Pszczynie z siedzibą w Pszczynie (43-200) przy ul. Rynek 2.
- Celem konkursu jest popularyzacja tradycji weselnych na ziemi pszczyńskiej.
- Niniejszy Regulamin określa warunki Konkursu „Czar Młodych Par”, które uczestnik akceptuje w chwili przystąpienia.
WARUNKI UCZESTNICTWA
- W konkursie mogą uczestniczyć pary małżeńskie z dowolnym stażem, z terenu powiatu pszczyńskiego.
- Warunkiem uczestnictwa jest osobiste zgłoszenie się w dniu 20 sierpnia br. o godz. 20:00, na Rynku w Pszczynie, do namiotu obsługi nagłośnieniowej (na wprost sceny), w stroju ślubnym, tj. Pani Młoda – suknia ślubna (biała, kremowa, etc.), Pan Młody - garnitur, smoking, etc. oraz okazanie aktu małżeństwa poświadczającego zawarcie związku małżeńskiego (może być zdjęcie w telefonie) lub złożenie oświadczenia o pozostawaniu w związku małżeńskim. Zgłoszenie do udziału w konkursie jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
- Organizator konkursu nie pokrywa żadnych kosztów poniesionych przez uczestników w związku z udziałem w konkursie.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzetelność i prawdziwość danych Uczestników Konkursu, w tym za brak możliwości przekazania Nagród, z przyczyny leżących po stronie Uczestnika, w szczególności, jeśli podane dane są nieprawdziwe, niepełne lub nieaktualne.
ZADANIA KONKURSOWE
- Odtańczenie przez parę małżeńską swojego tańca weselnego (para małżeńska powinna dostarczyć nagrany utwór muzyczny do którego będzie tańczyć, na pendrive, do namiotu obsługi nagłośnieniowej (na wprost sceny).
- Udzielenie odpowiedzi przez każdego z małżonków na kilka pytań zadanych przez prowadzącego Konkurs z zakresu znajomości współmałżonka.
OCENA
- Organizator powoła 3 –osobową komisję.
- Każdy z członków Jury oceni w skali punktowej od 1 do 6:
- Ogólną prezencję
- Wykonanie tańca
- Zgodność odpowiedzi na pytania dotyczące znajomości współmałżonka.
NAGRODY
- Jury po podliczeniu punktów we wszystkich konkurencjach przyzna 3 równorzędne nagrody.
- Trzy pary, które zdobędą największą liczbę punktów wyjadą w podróż poślubna do Książa. Weekend w Książu obejmuje pobyt w hotelu ze śniadaniem oraz zwiedzanie zamku. Dodatkowo pary otrzymają vouchery podarunkowe o wartości 5 000 zł + zmywarki Siemens za 1zł ufundowane przez Studio Mebli Kuchnie Verle z Pszczyny.
- Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się niezwłocznie po zakończeniu Konkursu i podliczeniu punktów przyznanych przez Jury w dniu 20 sierpnia br. Nagroda zachowuje ważność do 30 czerwca 2023 roku.
- Jury może zdecydować o nieprzyznaniu wszystkich nagród.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) informuję, iż:
- Administratorem danych osobowych Uczestników Konkursu „Czar Młodych Par” jest Pszczyńskie Centrum Kultury z siedzibą w Pszczynie 43-200, przy ul. Piastowskiej 1.
- Dane osobowe Uczestników przetwarzane będą w celu udziału w Konkursie „Czar Młodych Par” na podstawie udzielonej zgody, która w każdej chwili może zostać odwołana, przy czym odwołanie nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania realizowanego przed odwołaniem.
- Podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne dla wzięcia udziału Konkursu „Czar Młodych Par”. Niepodanie danych osobowych uniemożliwi udział w Konkursu „Czar Młodych Par”.
- Administrator będzie przetwarzał następujące dane: imię i nazwisko Uczestnika, numer telefonu, adres poczty elektronicznej oraz wizerunek.
- Odbiorcą danych osobowych Uczestników mogą być zewnętrzni dostawcy usług przetwarzający dane osobowe w imieniu/na rzecz Administratora w szczególności tacy jak księgowi, prawnicy, podmioty prowadzące obsługę IT, firmy niszczące dokumenty, podmioty świadczące usługi pocztowo-kurierskie. Odbiorcy danych znajdują się w krajach na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
- Dane osobowe Uczestników będą przechowywane przez okres 5 lat od daty Konkursu.
- Na zasadach wynikających z RODO Uczestnik posiada prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
- Ponadto, Uczestnik ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
- Administrator nie stosuje zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
WYKORZYSTANIE WIZERUNKU:
- Uczestnik upoważnia Organizatora do wykorzystania jego utrwalonego wizerunku w następujących formach:
- utrwalanie i zwielokrotnienie jakąkolwiek znaną techniką oraz rozpowszechnianie w dowolnej formie;
- udostępnianie partnerom Organizatora oraz innym jednostkom –działającym w celach zgodnych z celami organizacji Konkursu– egzemplarza lub kopii, na której utrwalono wizerunek, w celu wykorzystania ich do promocji Organizatora;
- wprowadzenia do pamięci komputera i do sieci multimedialnej;
- zwielokrotnianie zapisu utrwalonego wizerunku;
- publiczne wystawienie, wyświetlenie, odtwarzanie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;
- zamieszczanie i publikowanie w prasie, na stronach internetowych, plakatach i bilbordach;
- emisja w przekazach telewizyjnych i radiowych;
- publikowanie zdjęć uczestnika z udziału w Konkursie „Czar Młodych Par”
- Wykorzystanie wizerunku uczestnika możliwe jest w szczególności dla celów informacyjnych, promocyjnych oraz marketingowych związanych z realizowaną przez Organizatora działalnością edukacyjną oraz celów działalności Organizatora poprzez umieszczenie wizerunku na stronach internetowych, blogach i fanpage’ach prowadzonych przez Organizatora.
- Rozpowszechnianie wizerunku, o którym mowa w ust. 1-2, odbywa się w oparciu o zezwolenie, o którym mowa w art. 81 ust. 1 zdanie 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jedn.: Dz.U. z 2019 r. poz. 1231 ze zm.). Zezwolenie jest udzielone przez uczestnika poprzez akceptację niniejszego Regulaminu.
- Mając na uwadze bezpłatny i społeczny charakter organizowanego Konkursu oraz dobrowolny udział, uczestnik zrzeka się wszelkich roszczeń, w tym również o jakiekolwiek wynagrodzenie (istniejących i przyszłych) z tytułu udostępnienia i rozpowszechniania jego wizerunku w celach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Zezwolenie udzielone przez Uczestnika w powyższy sposób oraz oświadczenie o zrzeczeniu ewentualnych roszczeń jest oświadczeniem woli wyrażonym w rozumieniu art. 60 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1145, ze zm.) w związku z art. 81 ust. 1 zd. 1 Prawa autorskiego.
- W przypadku cofnięcia zgody na wykorzystanie wizerunku Uczestnika, Uczestnik zobowiązany jest do pokrycia wszelkich kosztów poniesionych przez Organizatora w związku z wykorzystaniem wizerunku na podstawie uprzedniej zgody oraz kosztów koniecznych do poniesienia celem wycofania wizerunku uczestnika. Do kosztów określonych w zdaniu poprzedzającym zaliczyć należy w szczególności koszt wykonania utrwalenia wizerunku oraz obróbki wykonanego materiału dla celów określonych przez Organizatora, koszt projektu i wykonania ewentualnych materiałów promocyjnych, reklamowych etc. oraz koszt cofnięcia określonych wyżej czynności podejmowanych przez Organizatora.
REKLAMACJE I ZGŁOSZENIA NARUSZEŃ
- Wszelkie reklamacje dotyczące sposobu funkcjonowania Konkursu lub stwierdzonych naruszeń Regulaminu winny być zgłaszane Organizatorowi w terminie 14 dni od momentu rozstrzygnięcia Konkursu za pomocą poczty elektronicznej na adres: sekretariat@pckul.pl lub pisemnie na adres siedziby Organizatora.
- Reklamacja zgłoszona po wyznaczonym terminie nie wywołuje skutków prawnych.
- Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, dokładny adres zgłaszającego reklamację oraz dokładny opis i uzasadnienie reklamacji.
- Reklamacje i zgłoszenia będą niezwłocznie rozpatrywane nie później jednak niż w ciągu 14 dni od dnia ich otrzymania przez Organizatora.
- Zgłaszający reklamację zostaje powiadomiony o rozstrzygnięciu reklamacji przez Organizatora drogą elektroniczną lub pisemnie na wskazany adres do korespondencji.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania i obowiązuje do odwołania.
- W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego i inne przepisy prawa.
- Spory odnoszące się i wynikające z Konkursu będą rozwiązywane przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Organizatora.
- Regulamin Konkursu dostępny jest na oficjalnej stronie Organizatora: www.pckul.pl
REGULAMIN JARMARKU PRODUKTÓW REGIONALNYCH
Termin: 20-21 sierpnia 2022 r.
Miejsce: Pszczyna – Rynek
Organizator: Pszczyńskie Centrum Kultury
Jarmark Produktów Regionalnych, zwany dalej „Jarmarkiem” jest imprezą dla wytwórców oraz sprzedawców
regionalnych wyrobów i przedmiotów użytkowych oraz artystycznych i naturalnych produktów spożywczych,
rękodzielników, rzemieślników.
§ 1. Warunki uczestnictwa, ogólne przepisy organizacyjne
- Warunkiem zgłoszenia do udziału w Jarmarku jest nadesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego
(karty zgłoszenia) pocztą tradycyjną lub elektroniczną na podany niżej dane:
Adres: Pszczyńskie Centrum Kultury, ul. Piastowska 1, 43-200 Pszczyna, z dopiskiem Jarmark Produktów Regionalnych
E-mail: sekretariat@pckul.pl - Podpisanie zgłoszenia jest równoznaczne z przyjęciem i podporządkowaniem się Regulaminowi.
- Do udziału w Jarmarku preferowani będą Wystawcy oferujący:
- potrawy i napoje do spożycia na miejscu, serwowane na ciepło lub na zimno;
- produkty spożywcze (przetwory tradycyjne, słodycze rzemieślnicze, miody, sery, wędliny, itp.);
- wyroby rękodzielnicze (ceramika artystyczna, wyroby regionalne, biżuteria, kosmetyki naturalne,
zabawki, itp.). - Zgłoszenia przyjmowane są do 12 sierpnia 2022 r. (decyduje data wpływu).
- Wysłanie zgłoszenia nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem do udziału w Jarmarku.
Organizator zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zgłoszenia bez podania przyczyn. - Zakwalifikowany do Jarmarku otrzymuje od Organizatora do dnia 16 sierpnia 2022 r. potwierdzenie
wraz z oznaczonym numerem stoiskiem. - Przydział stoisk przez Organizatorów jest ostateczny i nie podlega zmianie.
- Organizator przewiduje dla wystawców stoiska o wymiarach wraz z podłączeniem
do prądu, bez wyposażenia. - Wystawca zapewnia sobie we własnym zakresie wyposażenie stoiska w postaci stołów,
krzeseł, półek, itp. - Koszt wynajęcia stoiska wynosi 100 PLN/ 2 dni. Płatne przelewem do 17 sierpnia 2022 r. na numer konta
Termin: 20-21 sierpnia 2022 r.
Miejsce: Pszczyna – Rynek
Organizator: Pszczyńskie Centrum Kultury
ING Bank Śląski O/Pszczyna 15 1050 1315 1000 0001 0136 6433 - Nie ma możliwości wynajęcia stoiska tylko na 1 dzień.
- Z opłaty za stoisko zwolnieni są: Koła Gospodyń Wiejskich, Zespoły Regionalne i inne stowarzyszenia
z terenu gminy Pszczyna. - Organizator nie przewiduje możliwości sprzedawania z samochodów lub pozostawiania samochodów
na miejscu sprzedaży. - Wjazd na płytę rynku w celu rozładowania towaru jest dopuszczalny każdego dnia trwania Jarmarku
w określonych godzinach:
20.08 od 9:00 do 12:00 oraz od 19:00 do 21:00
21.08 od 8:00 do 10:00 oraz od 18:00 do 20:00
W przypadku wjazdu na płytę rynku poza wskazanymi wyżej godzinami rozładunku towaru, na właściciela pojazdu zostanie nałożony mandat karny. - W przypadku rezygnacji z uczestnictwa i niepowiadomienia organizatora w terminie do 18.08.2022 r.
Wystawca zobowiązuje się do poniesienia kosztu związanego z organizacją stoiska, tj. 300 PLN.
§ 2. Organizacja stoisk i przepisy porządkowe
- Uczestnik Jarmarku zobowiązany jest do prowadzenia sprzedaży na stoisku 20.08 w godz. 13:00 – 20:00
i 21.08 w godz. 11:00 – 19:00. - Organizator ma prawo do wyłączenia ze sprzedaży stoiska/towaru niezgodnego z charakterem Jarmarku.
- Wynajęte (zarezerwowane) stoisko, przeznaczone jest wyłącznie dla Uczestnika Jarmarku.
- Obowiązuje zakaz wystawiania i reklamy towaru poza wyznaczonym miejscem.
- Użytkownicy stoisk gastronomicznych oraz stoisk z art. spożywczymi są zobowiązani uzgodnić oferowany
asortyment w Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej. Pracownicy zatrudnieni w punktach
żywnościowych oraz na stoiskach ze sprzedażą muszą posiadać ważne książeczki zdrowia. - Wymagany jest estetyczny wygląd każdego stoiska.
- Za bieżące utrzymanie porządku i czystości stoiska odpowiada Wystawca.
- Uczestnik ubezpiecza artykuły handlowe na własny koszt i ryzyko.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia towarów przed, po i w trakcie Jarmarku.
- Organizator nie odpowiada za szkody spowodowane kradzieżą, ogniem, wichurą, uderzeniem pioruna,
eksplozją, zalaniem wodą, przerwą w dostawie prądu, wody i innymi przyczynami losowymi.
§ 3. Przepisy końcowe
- Ewentualne reklamacje Uczestników powinny być niezwłocznie zgłaszane pisemnie do Stoiska
Organizacyjnego Jarmarku. - Reklamacje złożone po zakończeniu Jarmarku nie będą uwzględniane.
- Przypadki nie uwzględnione w Regulaminie będą rozstrzygane na podstawie przepisów Kodeksu Cywilnego
Telefon
+48 600 045 181
festiwal@mojapszczyna.pl
ADRES
Piastowska 1, 43-200 Pszczyna
GODZINY OTWARCIA
od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 - 15:00
© 2021 copyright Mikołaj Przemyk powered by Box36